top of page

רק מילה טובה או שתיים, לא יותר מזה





סבתי עליה השלום לימדה אותי שדג (במקרה שלה זה היה אגרסטדה) שמוגש לך היום בצלחת הוא דג שפתח את הפה שלו פעם אחת יותר מידי אתמול.


כל כך נכון וכל כך חכם, אז מה כוחה של מילה ועד כמה בכוחה ליצור לנו אירועים בחיים?



דג שמוגש לך היום בצלחת פתח את הפה שלו פעם אחת יותר מידי אתמול.


כוחה של מילה


"חיים ומות ביד הלשון" הוא משפט שכל אחד מאתנו שמע לפחות פעם אחת בחייו, רובנו הנהנו בהסכמה אך מיד לאחר מכן חזרנו לשגרת יומנו מבלי שייחסנו לו חשיבות ומבלי שבחנו מה אנו יכולים לעשות בכדי לשנות את התנהלותנו לאורו.

מילה היא יחידה בסיסית בשפה המתאפיינת בכך שיש לה משמעות ייחודית וביטוי פונטי בשפה מדוברת (ויקיפדיה) , היא האמצעי הבסיסי ליצירת קשר עם הסביבה בה אנו חיים. לא אחת אנו לא שמים לב למילים היוצאות מפינו למשמעותן ולאירועם שנוצרים בעקבות מילה אחת שלנו, האם באמת המילה שנאמרה על ידינו השיגה את המטרה שלשמה היא נאמרה או שמא היא החטיאה אותה ובכך ייצרה אירוע.

כוחה של מילה הוא אדיר, מבלי שנרצה בכך או מבלי שהתכוונו לכך מילה שלנו יכולה להרוס ולפגוע באחר לגרום לו להרגיש לא בנוח במקרה הקל או מאוים ופגוע במקרה הגרוע יותר. בכוחה של מילה אחת שלנו לגרום לאחר להגיב ולגרום לנו למצוא את עצמנו במרכזו של אירוע שלא ייחלנו לו, שלא מקדם לשום מקום אלא רק פוגע בנו ומציף אותנו בכעסים, סיטואציה שככל הנראה לא היינו נכנסים אליה מתוך בחירה אם היינו מודעים לכך.


גורמים לדברים טובים להיווצר

מילה מחוללת אירוע


לעתים אנו נדרשים להגיב לאחר אשר פונה אלינו באופן שלילי, לא מכבד או אפילו פוגעני, שכן מילים יכולות לפגוע גם בכוון השני. כאשר אנו מגיבים אל האחר באותה מטבע לשון בה הוא פנה אלינו, אנו במו יידינו מכניסים את עצמנו לסיטואציה לא רצויה מבחינתנו בה נמלא את עצמנו באנרגיות ורגשות שליליים ונביא את עצמנו למקומות שאינם מקדמים שיצרנו במו ידינו או ליתר דיוק במו לשוננו.

אם נתייחס למילים כמתנה שניתנה לנו, באמצעותה אנו יכולים להביע את עצמנו, להעביר מסר, ליצור שינוי ולגרום לאחר להתחבר אל הרעיונות שלנו וללכת אתנו בדרך, או אז נגלה שבכוחנו ליצור לעצמנו אירועים חיוביים או כאלו שיקלו עלינו להתמודד עימם בחיינו. שמירה על טוהר המילה תגרום לנו ליצור לעצמנו אירועים בחיים שישרתו ויעצימו אותנו, אירועים שנשמח ליטול בהם חלק ולא כאלו שנצטער על עצם קיומם ונבכה את הנזק שהם גורמים לנו.




זה בידיים שלנו

זה בידיים שלנו


אם אנו מבינים מה כוחן של המילים ומסכימים שבכוחן ליצור את האירועים של חיינו, אם אנו מסכימים שאופי האירוע תלוי במילה בה אנו בוחרים, באופן בה אנו אומרים אותה ובהבנה שלנו שהמילה יכולה לפגוע באחר אבל גם ובעיקר בנו , אז אנו מסכימים כנראה גם על כך שעלינו לבחור במילים שיגרמו לנו להשתמש נכון באנרגיה שלנו ולא לבזבז אותה לריק וליצור לנו אירועים בחיים שנשמח ליטול בהם חלק.

הבנה זו יכולה לגרום לנו להיות מאושרים יותר, רגועים יותר, חופשיים יותר ולהביא את עצמנו למצב בו אנו מאמינים בעצמנו ובכוח שלנו להתגבר על הפחדים שלנו ובעיקר לגרום לנו להיות מסוגלים להביט במראה האישית של עצמנו ולאהוב את מה שאנחנו רואים.


לסיום מזמין אתכם ללחוץ על הקישור ולהאזין לשיר הנהדר של יעקב גלעד ויהודית רביץ מילה טובה


bottom of page