top of page

התחדשות


התחדשות --------------

במסע שלא נגמר בין שדות הצל ושדות האור יש נתיב שלא עברת ושתעבור שעון החול, שעון חייך מאותת לך עכשיו למד-דלת, למד-הא, למד-וו.

אחרי החגים יתחדש הכול יתחדשו וישובו ימי החול האוויר, העפר, המטר והאש גם אתה, גם אתה תתחדש (התחדשו נעמי שמר)


נעמי שמר היטיבה לתאר בשירה התחדשות את הרגעים המיוחדים הללו של ההתחדשות העומדת בפתח, בהם אנו מרגישים שהנה עוד שניה משהו חדש עומד להתרחש והנה הוא בא ומגיע. אז אמנם לא אחרי החגים אלא יום אחד לפניהם התחדשתי לי במשהו עליו חשבתי כבר זמן רב, בתכנית רדיו משלי שמשודרת אחת לשבועיים במוצאי שבת בחצות ברדיו החברתי הראשון.


מי שמכיר אותי יודע על הרומן המורכב והאין סופי שאני מנהל עם הדיבור שלי, כמי שהיה ילד מגמגם לאחר מכן נער מגמגם וגדל להיות איש בוגר שבן שאר המעלות שלו מגמגם. כן אני רואה בגמגום שלי מעלה, דבר שעיצב את מי שאני היום ובלעדיו אני בטוח שהייתי גדל ומעוצב להיות אדם אחר לגמרי.

לא תמיד זה היה ככה בילדותי, כילד מגמגם וגדול מידות הייתי לא אחת מושא ללעג מצד חברי לכיתה או לבית הספר והשפה בה בחרתי לענות להם על כך היתה שפת האלימות. ילד שמדבר באמצעות הידיים מכה את כולם ומשיב מנה אחת אפיים לכל מי שצוחק עליו, על הגמגום שלו או בכלל.

למזלי לאורך כל הדרך החל מבית הספר היסודי והלאה לוו אותי אנשים מדהימים, מורים שידעו לקבל ולהכיל אותי, לעזור לי ברגעים הקשים, לתפוס אותי כשצריך, להרגיע ולהסביר לי כי הדרך בה בחרתי, הדרך האלימה היא לא הדרך. חברים שלמרות המכות נשארו חברים שלי ונתנו לי הרגשה טובה של אחד מהחברה והורים שלוו אותי והעניקו לי את כל מה שניתן היה והיו שם בשבילי.

בשלב מסוים של חיי בתיכון הפכתי את הגמגום לחבר הטוב ביותר שלי, קיבלתי אותו והחלטתי שהוא חלק ממני ואני חלק ממנו וכך היינו צועדים יד ביד הגמגום שלי ואני, כמו בשיר ששר יהודה פוליקר הצל שלי ואני, פעם אני מוביל ופעם הוא , מערכת היחסים הזו הלא ברורה בכלל, שהתפתחה ביני לבין הגמגום שלי הביאה לכך שהפכנו להיות אחד אני והגמגום או הגמגום ואני וגרמה לכך שכאשר נתקלתי בתקרות זכוכית , בעיקר בשרות הצבאי, שנבעו מהותי מגמגם, הצלחתי לנפץ את כולן והגשמתי את המטרות שהצבתי לעצמי.

אז הנה אני לקראת תחילת השנה החדשה מתחדש לי במה שהיה יכול להיות עבורי רק חלום והפך עם השנים להיות מטרה שהושגה ומומשה, הנה אני משדר ברדיו.

מה זה אומר? בראש ובראשונה זה אומר שכשרוצים משהו באמת מכל הלב, כשמגדירים מטרה שבאמת חשובה לנו שאנו באמת רוצים להגשים, אז לא משנה כמה זמן יעבור ולא משנה כמה פעמים ניכשל או ניפול במהלך הדרך אל המטרה, אם יהיה לנו מספיק כוח רצון ותהיה לנו מספיק סבלנות ואמונה בעצמנו נוכל להשיג אותה.

דבר נוסף שניתן ללמוד הוא שאם ניקח את הקושי שלנו, נהפוך אותו לחבר, נחבק אותו ונהפוך אותו לחלק מאתנו, לא כזה שנשרך אחרנו אלא חלק אנטגראלי וממשי מאתנו, מהחיים שלנו מההוויה שלנו נגלה שניתן לחיות איתו בצורה טובה ואף להפוך אותו ליתרון יחסי שלנו, לכוח שיעזור לנו ויסייע בידינו לעצב את עצמנו, את הערכים שלנו שלאורם נפעל , כוח שילווה אותנו במסע להגשמת המטרה שלנו.

ואם במסעות עסקינן אז אני למדתי שגם אם המסע ארוך ולא פשוט, גם עם במעלה הדרך או במורד ניתקל במהמורות, בורות או מכשולים החוכמה היא לקום פעם אחת יותר ממספר הפעמים בהם אתה נופל והאמינו לי אני נפלתי הרבה לאורכה של הדרך בה צעדתי וגם היום במסע של חיי אני נופל לא אחת אבל תמיד וגם אם מדובר בשארית הכוחות, אני אוסף את עצמי מתרומם וממשיך הלאה, במסע המופלא הזה של החיים.

אז ביום שבת האחרון 28/09/19 שידרתי את תכנית הרדיו הראשונה שלי. כאשר עליתי לשידור, ממש דקה לפני העלייה לאוויר כאשר ברקע התנגן שירו הנפלא של בוב דילן Blowin In The Wind עצרתי לרגע והודיתי לכל אלו שלוו אותו ותמכו בי לכל אורכה של הדרך הנפלאה הזו שעברתי, לאלו שהאמינו בי וביכולות שלי, שראו מה שאני התקשיתי לראות באותם הימים ודחפו אותי לא לוותר להמשיך הלאה להאמין בעצמי.

הודיתי גם לאלו שלא האמינו בי שלא תמכו, שלא אחת צחקו ולעגו, ביטלו או גיחכו, גם להם הודיתי על הכוח שהעניקו לי, בעצם התנהגותם זו ובלי שהתכוונו לכך, כוח להמשיך הלאה, לא לוותר, לפרוץ קדימה, לנפץ תקרות זכוכית ולהגשים את המטרות שלי בחיים.

ולגבי הגמגום, אז מעבר לעובדה שאני מודה לו על כל מה שהוא נתן לי בחיים, מעבר לכך שאני מחבק אותו יום יום ושבלעדיו לא הייתי מגיע לשדר ברדיו, מעבר לכל אלו בעמקי ליבי אני מודה לו על כך שבחר בי ולא במישהו אחר לקבוע בו את משכנו, אני זכיתי.

מזמין אתכם להאזין לתכנית הרדיו שלי לחצו על הקישור http://bit.ly/הלילה_השביעי_תכנית_ראשונה

התכנית הבאה תשודר במוצאי שבת ה-12/10/19 בחצות ברדיו החברתי הראשון, ניתן לצפות בה דרך עמוד הפייסבוק שלי או דרך האתר של הרדיו החברתי הראשון, כמו כן מזמין אתכם לכתוב לי תגובות, הצעות, בקשות לשירים ובכלל כל מה שבא לכם.

ואם גם אתם רוצים לצאת לקראת השנה החדשה למסע של החיים למסע של שינוי, של הגשמת המטרות שלכם, מזמין אתכם לפנות אלי לקבוע פגישה ויחד נעלה על השביל הזה שמתחיל כאן ושיוביל אתכם לעבר המטרה שלכם.

מחכה לכם צח בן שמואל, מאמן אישי פיתוח אישי – לשים את עצמך במרכז מיל: benshmuelz@gmail.com טלפון: 053-3404206 אתר: Benshmuelz.com

bottom of page