top of page

היום האחרון של חודש אוגוסט


מי מאיתנו לא אוהב קוביה קטנה של שוקולד


סיומו של חודש אוגוסט, היום האחרון שבו הוא יום יחיד ומיוחד יום של סיום, סיומו של החופש הגדול (למגינת לבם של הילדים ושמחתם של ההורים ולא פחות של הסבים והסבתות),


רגע אחד לפני תחילתה של שנת הלימודים והחזרה לשגרת החיים הכה מיוחלת (אם אתם לא שואלים את הילדים) והשנה הדברים מקבלים משנה תוקף בשל הקורונה והמגבלות שהיא הביאה עמה על מערכת החינוך. לתלמידים זהו היום האחרון של חופשת הקיץ הארוכה (השנה היא היתה ארוכה במיוחד) לאלו העולים לכיתה א' וגם לאלו המתחילים את החטיבה הצעירה או העליונה זהו יום מרגש, רגע לפני התחלה של דרך חדשה מלאה בחששות מצד אחד אבל גם בהמון תקוות מן הצד שני. עבור תלמידי יב' זוהי התחלה של השנה האחרונה במערכת החינוך.


להורים, בעיקר לאלו עם הילדים הצעירים, זוהי סיומה של תקופה לא קלה, הג'אגלינג הכמעט בלתי אפשרי של עבודה, בית, ילדים שאין להם מה לעשות, הצורך למצוא פתרונות יצירתיים להיות בכמה מקומות באותו זמן ובעיקר הלחץ האין סופי, רגע אחד שלפני החזרה לשגרה הכה מוכרת וידועה של בית, עבודה, של מסגרות קבועות ומסודרות לילדים. לסבתות ולסבים זוהי סיומה של תקופה מאתגרת, שזכתה בלא מעט מקומות לכינוי קייטנת סבתא וסבא והחזרה לשגרה ולחיי הסבא וסבתא הרגילים וכה מוכרים של המפגש עם החברים בבית הקפה השכונתי, בקאנטרי, בחוגים. והחזרה לחיים הרגועים והשלווים.


אז רגע לפני שמתחילים במרוץ המטורף של החיים, ממליץ לכם לנצל את היום האחרון הזה ולסכם את התקופה של החופש הגדול בדרך מעט שונה. חשבו יחד עם שאר בני המשפחה כולל סבא וסבתא, על שני דברים טובים שחוויתם במהלך החופש הגדול, היזכרו בהם, ספרו אותם אחד לשני, תנו להם להציף אתכם ברגשות של אושר וחיוך בזיכרונות טובים , לסיכומה של תקופה מיוחדת ומורכבת, תופתעו לגלות אילו דברים גורמים אושר לבני המשפחה. שימרו את החוויות הללו, שלכם ושל בני המשפחה, דברו עליהם ותגלו כי הן תשמשנה לכם כצידה לדרך אותה תמצאו בתרמיל שאתם עומסים עוד רגע קט על גבכם ביציאה למסע המתחיל בראשון בספטמבר.


כי מי מאיתנו לא אוהב לסיים ארוחה עם משהו קטן ומתוק, קוביה קטנה של שוקולד, קינוח קטן שמותיר טעם טוב של עוד בפה, אז אם בסיומה של ארוחה זה מצליח, אין סיבה שגם בחיים זה לא יצליח, נסו מקסימום תצליחו.. בהצלחה לכולם בשנת הלימודים החדשה.




bottom of page