top of page

א' מלך העולם

עודכן: 3 בינו׳ 2019


היום בשעות אחר הצהריים הסתיים לו במוזאון חיל האוויר שבחצרים קורס מכ"ים של חיל האוויר, לכאורה אירוע שיגרתי שאמור לעניין אך ורק את המשפחות הנרגשות והמפקדים החדשים ומלבד זאת אין לו עניין לכולנו , אבל רק לכאורה שכן אחד ממסיימי הקורס שעמד בגאווה על רחבת המסדרים היה רב"ט א'

א' נער מקסים, חייכן ומוצלח מלא ביכולות וכוח רצון, גולש גלים מצטיין ובעיקר נער עם לב ענק או ליתר דיוק לב ענק שמוקף בגוף של נער, עשה דרך ארוכה ורצופת מהמורות עד אשר זכה להגיע לעמוד על רחבת המסדרים להגיע לרגע בו עונדים לו על הכתף את שרוך ההדרכה הירוק ואת סיכת הפיקוד על דש כיס שמאל.

הרומן של א' עם הצבא היה, איך לומר קצת קשה, תחילתו בטירונות בחוות השומר אליה הגיע א' , תקופה שהייתה לו לא פשוטה וקלה מלאה בהתלבטויות והתחבטויות, אך בזכות רוח הלחימה שלו, הוינריות שכל כך מאפיינת אותו, כוח הרצון האדיר שלו ובעיקר היכולת שלו להציב לעצמו מטרה ולממש אותה, יהיה מה שיהיה, הצליח א' לסיים את הטירונות בצורה מעוררת השתאות כאשר בסיום הטקס הוא אומר לי, בשפתו הכה מיוחדת, "אחי ,מכאן אני הולך רק לגולני אני עושה הכל להגיע לגולני" .א' אמנם לא הגיע לגולני אך הוצב באחד מבסיסי חיל האוויר לתקופה של מספר חודשים.

לא נער כמו א' ישקוט על שמריו, במהלך התקופה עשה א' את כל מה שהיה ביכולתו ומסתבר שזה היה הרבה על מנת לא להישאר במקום בו הוא נמצא אלא לשאוף ולהמשיך להתקדם. לאחר שהוכיח את עצמו ובסיוע מפקדיו הצליח לשכנע את שלטונות הצבא כי הוא ראוי לצאת לקורס המכ"ים ,רק שהקורס דרש מא' לבצע שוב מחדש גם טירונות. א' הסתער על המטרה הזו כאילו ורק עכשיו התגייס, מלא במוטיבציה בכוח רצון וכמובן באמונה ביכולת שלו להשיג את המטרה ולהיות מפקד בצבא ההגנה לישראל במקרה הזה בחיל האוויר.

אז היום בשעות אחר הצהריים במזג אוויר קייצי ועל רקע המטוסים במוזאון חיל האוויר בא לסיומו עוד קורס מכ"ים של חיל האוויר, לכאורה אירוע שגרתי, במהלך דבריו מצא לנכון מפקד בית הספר להזכיר גם הוא את סיפורו של א' כסיפור הצלחה למישהו שכוח הרצון שלו, האמונה שלו בעצמו ותחושת המסוגלות הביאו אותו לעמוד על מגרש המסדרים ולענוד בגאווה מלאה את סרט ההדרכה הירוק ואת סיכת הפיקוד ולאחר סיום הטקס מצאה לנכון המפקדת האישית של א' להעניק לו את הסיכה האישית שלה כמחווה להערכתה הרבה אליו.

גאה בך א' מכל הלב אתה באמת מלך -העולם ובשבילך באמת השמיים הם הגבול .



bottom of page