top of page

על סימנים מוסכמים, מרכזי מידע, חוזקות אישיות ומה שבניהם

סימנים מוסכמים, דרך נפלאה להעביר מידע לאוכלוסיות שונות שדוברות שפות שונות במקומות שונים ומבלי לומר מילה, כאלו הם למשל תמרורי התנועה, השלטים בשדות התעופה (המראות ונחיתות) וכזהו גם הסימון המוכר לכולם האות I בשפה האנגלית שמראה כי הגענו למרכז המידע לתייר או כפי שרובנו מכירים כ-TOURIST INFORMATION.


מי לא מכיר , מרכז מידע לתייר

במקום ניתן למצוא ולקבל את כל המידע הדרוש לנו כתיירים, מקומיים או זרים על העיר או המדינה בה אנו נמצאים , מפות, המלצות, קוי תחבורה , כל מה שיעזור לנו להתמצא ולהפוך את השהות שלנו במקום מסתם שהות רגילה לחוויה מעצימה, כזו שנזכור אותה עוד הרבה זמן אחרי שכבר לא נהיה במקום. הידיעה כי ישנו מקום בו נמצא כל המידע לו אנו זקוקים וכי כל מה שאנו צריכים לעשות הוא לבקש אותו, מקלה עלינו מאוד, מפשטת את ההתנהלות שלנו ומפחיתה את הלחץ שמא לא נמצא משהו, שמא אנו מפספסים משהו או חלילה שמא נלך לאיבוד.

כמה נוח ומרגיע כאשר אנו יודעים שלא משנה איפה נהיה, אם רק נצטרך או נרצה כל אשר עלינו לעשות הוא להרים את הראש לחפש ולמצוא את הסימן המוסכם של מרכז המידע, להיכנס אליו ולקבל את כל מה שנזדקק לו, כל מה שיוכל לשרת אותנו לסייע לנו לשפר את החוויה שלנו ולגרום לנו להרגיש טוב יותר.


מרכזי המידע פרוסים כאמור במקומות מרכזיים ונגישים ומאפשרים לנו לקבל את כל מה שנדרש לנו למקסם את החוויה, נראה כי הם נמצאים בכל מקום אליו נגיע ורק מחכים שנכנס אליהם ונעשה בהם שימוש.


סוג נוסף של מרכז מידע אותו נוכל למצוא בכל מקום בו אנו נמצאים הוא זה שמלווה אותנו לכל מקום אליו נגיע, שמכיל את כל הכלים שנזדקק להם בכל סיטואציה אליה נקלע. מרכז מידע הפתוח במשך כל שעות היממה ומחכה שנגיע אליו ונעשה בו שימוש, זהו מרכז המידע האישי שלנו או במילים אחרות היכולת שלנו לפרגן לעצמנו ולהתבונן אל עצמנו פנימה.



היכולת שלנו להתבונן אל עצמנו פנימה, לפרגן לעצמנו, להגיד על עצמנו דברים טובים, להעצים את עצמנו למצוא בעצמנו את אותם דברים טובים הקיימים בתוכנו, להבין כי בכל אחד ואחד מאתנו קיימים כוחות רבים, יש הקוראים להם חוזקות אישיות שנועדו לסייע בידינו, אם רק נזהה אותם ונעשה בהם שימוש, , היכולת הזו היא יכולת שרובנו לוקים בה.


הרבה יותר קל לנו לפרגן ולעזור לאחר ובאותה נשימה לשפוט את עצמנו לחומרה, כי מה יותר קל ופשוט מלהגיד "אני לא בסדר" ובכך לפטור את עצמנו מהצורך בחיפוש, בהתבוננות פניה, בכניסה למרכז המידע האישי שלנו.


בדיוק כמו בחו"ל, גם בהתבוננות הפנימית שלנו על עצמנו ובגילוי החוזקות שלנו קיים מחסום הפחד הראשוני. אם נאזור אומץ ונשכיל לחצות אותו, נגלה כי התועלת שתצמח לנו מכך, התמורה שנקבל מתהליך ההתבוננות הפנימי וגילוי הכוחות הפנימיים שלנו היא גדולה לאין שעור מזו שנקבל אם לא.

אם נשכיל ונצליח להתבונן אל עצמנו פנימה לזהות את הכוחות הפנימיים שלנו, להגדיר אותם ולעשות בהם שימוש - לטובתנו, לצרכינו , או אז נצא מכך נשכרים, טובים וחזקים יותר ובעיקר עם חיוך גדול על הפנים ותחושה של רון בלב ומה יותר כיף מזה.


אם אנחנו מסכימים על כך שבכל אחד מאתנו חבויים כוחות רבים אותם אנו לא מביאים לידי ביטוי ובהם אנו לא עושים שימוש, אם מקובל עלינו ששימוש בכוחות אלו יכול לסייע בידינו להיטיב עם עצמנו או אז נשאלת השאלה מדוע לא לעשות שימוש באותו מידע באותם כוחות המגיעים עמנו לכל מקום בו אנו נמצאים ולהיטיב עם עצמנו? כל מה שעלינו לעשות זה לקבל החלטה, להאמין בעצמנו, להתבונן פנימה. לזהות את הכוחות הפנימיים שלנו להגדיר אותם ולעשות בהם שימוש לצרכינו ולטובתנו. מקסימום נצליח.

bottom of page