top of page

שלושה אקורדים והאמת

עודכן: 28 באוג׳ 2019

אתמול ראיתי את הסרט סיפורה של רוזי המספר את סיפור חייה של זמרת קאנטרי המתגוררת בגלאזגו, סרט טוב עם פס קול מעולה.

באחת הסצנות נשאלת רוזי מדוע היא אוהבת מוסיקת קאנטרי? התשובה שלה, לכאורה תשובה פשוטה, מאגדת בתוכה כל כך הרבה בדיוק כמו דמותה של ליזי, "אני אוהבת את המוסיקה הזו כי היא פשוטה, שלושה אקורדים והאמת".


שלושה אקורדים והאמת


מוזיקת קאנטרי (באנגלית: Country music, קרויה גם קאנטרי ווסטרן) היא תערובת של מוזיקה מסורתית ופופולרית, שהחלה להתפתח במהירות בשנות ה-20 של המאה ה-20. מוזיקת קאנטרי מתבססת על בלדות ומוזיקה לריקודי עם תוך שימוש בתבניות פשוטות, שירי עם, והרמוניות, המלווים בעיקר על ידי כלי מיתר כמו בנג'ו, מנדולינה, גיטרה אקוסטית וכלי נשיפה פשוטים כמו המפוחית ומורכבים יותר כמו האבוב. היא מתאפיינת בעיקר בשירים על אהבה, סבל, אמונה דתית, חיי משפחה, פשע ואהבת המדינה.


כדי שהיצירה המופלאה הזו תוכל לחיות, לבעוט, להתפתח, לא מספיקה הפשטות שבה, "שלושה אקורדים", דרושה גם "האמת" במקרה של מוסיקת הקאנטרי שירים על הדברים הבסיסיים, האמתיים של החיים אהבה, סבל, אמונה דתית, חיי משפחה, פשע ואהבת המדינה שנכתבו בדרך כלל על ידי הזמרים עצמם שסיפרו את סיפורם האישי.


אז מה ניתן ללמוד מהמוסיקה המופלאה הזו על חיינו? ניתן ללמוד המון על הרמוניה, על שמחה ובעיקר ניתן ללמוד שבכדי שיצירת חיינו תתנגן באופן בה אנו רוצים דרושים לאותם שני מרכיבים עליהם מבוססת המוסיקה המופלאה הזו, פשטות וכנות.


פשטות היא היכולת שלנו לקחת הנושאים בחיינו שאנו רוצים לשפר, הקשיים בהם אנו נתקלים, הפחדים שלנו להגדיר אותם כאתגרים של חיינו מתוך ההבנה שפחדים יכולים לשתק אותנו ולמנוע מאתנו לעשות מעשה למען עצמנו.


פשטות היא היכולת שלנו להבין כי המענה הנכון לאתגרי חיינו הוא לאו דווקא המענה המחוכם המתחכם, המורכב, אלא דווקא זה הפשוט, שדורש מאתנו חשיבה יצירתית, חשיבה מחוץ לקופסא.


כנות, היא קודם כל הכנות כלפי עצמנו, היכולת שלנו להביט בכל בוקר במראה, לאהוב ולקבל את מה שאנו רואים לזהות את הדברים הטובים, שגורמים לנו לקום בכל בוקר ולהמשיך את המסע שלנו בעולם הגדול, ויחד עם זאת להיות מסוגלים לזהות גם את אותם דברים הדרושים שינוי, אלו שאנו נוטים להדחיק בד"כ, להימנע מלהתמודד איתם, להגדיר אותם בצורה מדויקת, אמיתית, כזו שתאפשר לנו לטפל בהם ולפעול על מנת לשנותם ע"י פשטות אמרנו כבר....


כנות מתחילה אצלנו פנימה הכנות כלפי עצמנו, רק אם נהיה כנים כלפי עצמנו נוכל להיות כנים החוצה כלפי הסביבה והחברה בה אנו חיים ופועלים.


"שלושה אקורדים ואמת", אמירה שהיא דרך חיים ודרך חיים שהיא אמירה, מוזמנים לאמץ אותה לחיים, אם במוסיקת הקאנטרי זה הצליח, אין שום סיבה בעולם שלכם זה לא יצליח.


עד אז מוזמנים להאזין לשיר (Glasgow (No Place Like Home ששרה Jessie Buckley בסרט "סיפורה של רוז" - "Wild Rose" להאזנה לשיר לחצו כאן.



bottom of page