top of page

🌹על הליגה הטובה בעולם, התמודדות עם משברים, יצירתיות ומה שבניהם🌹

עודכן: 9 בדצמ׳ 2020


על התמודדות ע משברים


ליגת ה-NBA בכדורסל הגיעה לישורת האחרונה וסדרת הגמר צפויה להתחיל בקרוב והפעם תתמודדנה קבוצות לוס אנג'לס לייקרס מול המיאמי היטס. משבר הקורונה לא פסח גם על הליגה הטובה בעולם והביא לאיום ממשי על עצם המשך קיומה השנה ונתן לנו שיעור מדהים על התמודדות עם משברים ויצירתיות.


המשבר אליו נקלעו אילץ את קברניטי הליגה, בעלי הקבוצות וכמובן השחקנים לחשיבה יצירתית ולמציאת פתרונות אחרים, כאלו שיאפשרו מחד את המשך משחקי הליגה ומאידך יתנו מענה לטרדות השונות הקשורות במשבר הקורונה.


במעלה הדרך נקלעו הצדדים למשבר חמור נוסף אשר פרץ תוך כדי וללא קשר לקורונה, משבר שאיים לנפץ את כל מה שסוכם עליו, העמיד בסכנה ממשית את המשך קיומה של הליגה וחייב את כלל הצדדים לחשיבה מחדש.


כחלק מהפתרון למשבר הקורונה הגיעו כלל הצדדים הנוגעים בדבר בהם קברניטי הליגה ראשי הקבוצות והשחקנים להבנה כי עליהם להביא את כל אנשי הליגה, השחקנים, הצוותים ושאר בעלי עניין למתחם אחד סגור ומבודד מבלי שיוכלו לצאת ממנו במשך מספר שבועות עד לסיומה של הליגה והפור נפל על מתחם הפארק בדיסניוורלד באורלנדו שזכה עד מהרה לכינוי הבועה.


תוך כדי משחקי הפליאוף ובעקבות הירי בג'יקוב בלייק פרץ משבר חברתי חמור בארצות הברית, שהביא את שחקני הליגה הטובה בעולם, כאקט של מחאה והזדהות, להשבית את הליגה ולבטל שלושה משחקים.


לאחר סידרת פגישות בין כלל הצדדים החליטו השחקנים לשוב לשחק, את החלטת השחקנים לחזור ולשחק סיכם לברון ג'ימס כוכבה של הלוס אנג'לס לייקרס בכך שאמר "שינויים מתבצעים לא בדיבורים אלא במעשים".


ואכן כחלק ממתווה הפתרון הצהירה מנהלת הליגה כי המטרה המרכזית בחידוש העונה היא לנצל את הפלטפורמה כדי להביא לתשומת לב ולפעילות מתמשכת לנושאים של אי צדק חברתי, בכך למעשה התאפשר המשך קיומה של הליגה הטובה בעולם שהגיעה כאמור כעת לשלב סדרת הגמר שלה.


אז מה היה לנו כאן?

👈משבר, שאיים על ביטולה של הליגה הטובה בעולם.

👈בעלי עניין שונים שמעורבים במשבר (קברניטי הליגה שרצו בהמשך קיומה, בעלי הקבוצות שנפגעו כלכלית ולא יכלו לעמוד בתשלומי החוזים שחקנים וכמובן הצלע השלישית במשולש הם השחקנים.

👈הבנה כי על כלל הצדדים לשלם מחיר בכדי להגיע לפתרון כזה שיניח את דעת שלושת הצלעות ויוציא אותם עם תחושה שלא רק הם שילמו את המחיר למציאת הפתרון.

👈פתרון יצירתי לסיטואציה מורכבת שנוגעת בתחומים רבים של כלל הגורמים המעורבים במשבר.

👈משבר נוסף, חמור לא פחות מהמשבר הראשון, שפרץ תוך כדי ללא הודעה מראש ואיים לטרוף את הקלפים.

👈ההבנה של אחד הגורמים העיקריים (קברניטי הליגה) כי עליו לקחת את היוזמה לידיו ולחשב מסלול מחדש,.

👈פתרון יצירתי שיניח את דעתו של הצד הנפגע (השחקנים במקרה הזה) שימנע פיצוץ חדש ויאפשר את המשך קיום המתווה עליו סוכם טרם פרוץ המשבר הנוכחי.

👈חידוש ההבנה וההסכמה בין כלל הצדדים המעורבים בדבר המטרה המשותפת והדרך להשגתה.


ובסוף בסוף היה לנו גם לברון ג'יימס אחד, שסיכם את האירוע כולו בדרכו המיוחדת ובמשפט אחד כשאמר "זה כנראה היה הדבר הכי מאתגר שעשיתי אי פעם כמקצוען. להתחייב למשהו בצורה כזו ולגרום לו לקרות".


מזמין אתכם לספר לי מהו אותו דבר בחייכם שהתחייבתם עליו בצורה כזו משמעותית ורצינית וגרמתם לו לקרות ולאלו המרגישים כי דרושה להם יד מלווה בתהליך הזה מזמין אתכם ליצור איתי קשר


🌹🌹 מוזמנים לשתף 🌹🌹


צח בן שמואל מאמן אישי

פיתוח אישי-לשים את עצמך במרכז

053-3404206

bottom of page