top of page

🌹מדליק הפנסים כמראה על חיינו האישיים🌹



התמדה פבלובית


"הנסיך הקטן" הוא ספרו המפורסם ביותר של הסופר הצרפתי אנטואן דה סנט־אכזופרי, העלילה סובבת סביב התרחשות דמיונית, בה מוצא עצמו המספר, סנט־אכזופרי, תקוע במדבר סהרה לאחר תקלה מכנית במטוסו שם הוא פוגש צעיר משונה - הוא הנסיך הקטן, גיבור הסיפור אליו הוא נקשר במהרה.


אחת הדמויות הטראגיות איתן עימן נפגש הנסיך הקטן במהלך מסעו הוא מדליק הפנסים.


מדליק הפנסים חי על אסטרואיד שמשלים סיבוב סביב צירו כל דקה. לפני זמן רב, הוטלה עליו המשימה של הדלקת הפנס היחיד על הכוכב עם בוא הלילה, ולכבותו עם זריחת השמש. בהתחלה, זמן הסיבוב של הכוכב היה סביר יותר, ולמדליק הפנסים היה זמן לנוח. עם הזמן, הואצה מהירות סיבוב הכוכב סביב צירו, והיממות התקצרו מדליק הפנסים מסרב להפנות גבו לעבודתו, דבר שגורם לו להדליק או לכבות את הפנס כל דקה.


מה אנו יכולים ללמוד מסיפורו של מדליק הפנסים?


סיפורו של מדליק הפנסים הוא סיפור של התניה קלאסית, תהליך שבו גירוי נייטרלי שלא עורר תגובה מסוימת בעבר, מעורר בפרט את התגובה, לאחר שהופיע פעמים רבות בסמיכות לגירוי שמעורר את התגובה באופן טבעי, התניה הקלאסית היא מושג שנטבע על ידי הפיזיולוג הרוסי איוואן פטרוביץ' פבלוב ומכאן שמו התניה פבלובית.


סיפורו של מדליק הפנסים יכול וצריך שידליק אצל כל אחד ואחד מאתנו את הפנס האישי שלו, פנס שתפקידו להאיר את המציאות בה אנו נמצאים וחיים. פנס שיעזור לנו לבחון האם ההתנהלות שלנו ביומיום היא התנהלות פבלובית כמו זו של מדליק הפנסים שמשאירה אותנו בהרגלים שלנו ומביאה אותנו לפספס את העובדה שהמציאות סביבנו השתנתה והפכה להיות אחרת ואנו, בשל אותה התניה, ממשיכים בהרגלנו הישנים (חושך-מכבים את הפנס, אור-מדליקים את הפנס אותו וחוזר חלילה).


התנהלות שמביאה אותנו למקום הכי לא נכון עבורנו המקום בו אנו לא רוצים להיות אבל לא מצליחים להבחין בכך כי לצערנו אנחנו עמוק שם (מדליקים ומכבים את הפנס כל דקה).


מציאות בה אנו, כמו מדליק הפנסים, לא מצליחים, להפנות את הגב למצב בו אנו נמצאים ולהתחיל לצעוד לעבר הדבר החדש הדבר הבא שלנו.


עצרו רגע קחו לעצמכם את הזמן שאתם צריכים וחשבו עד כמה חייכם דומים לחייו של מדליק הפנסים. אם חייכם דומים ומזכירים את חייו של מדליק הפנסים חשבו, האם זה מתאים לכם.


אם לא חשבו מה אתם צריכים ומוכנים לעשות בכדי לשנות זאת והתחילו לעשות את השינוי של חייכם, נסו מקסימום תצליחו.


🌹🌹 מוזמנים לשתף 🌹🌹


צח בן שמואל, מאמן אישי

פיתוח אישי-לשים את עצמך במרכז

053-3404206

bottom of page