top of page

🌹 זה הכל עניין של נקודת מבט 🌹



מה את רואה כאן שאלתי את מיכל? פרח שמוקף בגדר תיל כזו מפחידה כמו בכלא, זו מטאפורה דווקא די טובה ונכונה למצב שאני נמצאת בו היום, ממש כמו הפרח הזה שמוקף בגדר, סגור ולא יכול לצאת מהמקום בו הוא נמצא, שלא מסוגל ללכת קדימה, מעניין שבחרת לשאול אותי דווקא על הפרח זה ממש מדויק למצב הנוכחי שלי.


מי שמביט בי מאחור לא יודע מי אני


ככה התחיל המפגש הראשון שלי עם מיכל שבחרה להצטרף למיזם שלי מסירים מסכות וצועדים קדימה, מיזם שמשלב אימון אישי עם פעילות גופנית, שילוב של עבודה על הנפש והגוף גם יחד, שילוב מנצח.

התשובה שלך מעניינת מאוד עניתי לה בעיקר נקודת המבט שבחרת להסתכל על המציאות או במקרה שלנו על הפרח שנמצא מאחורי גדר תיל ולא יכול לצאת ממנה החוצה, לא יכול להמשיך קדימה.

בואי נעשה תרגיל קטן, בואי נתקדם עוד כמה צעדים קדימה, התקדמנו מספר צעדים קדימה ועכשיו מה את רואה, שאלתי את מיכל? אני רואה את אותו דבר את הפרח ואת הגדר ענתה לי מיכל, בואי תנסי רגע להיזכר במה שראית לפני דקה ובמה שאת רואה עכשיו האם את באמת רואה את אותו הדבר.

מה שאני רואה עכשיו זה פרח, שמאחוריו יש גדר תיל גדולה כזו כמו בכלא אבל היא מאחוריו היא לא מקיפה אותו הוא חופשי כי לפניו אין שום מכשול רק מרחבים פתוחים, הגדר עדין גדולה ומפחידה אבל היא נמצאת מאחורי הפרח ולא לפניו כאילו ומישהו הזיז אותה ושם אותה מאחורי הפרח.

תראי איזה יופי אותו מקום, אותו פרח ואותה גדר תיל גדולה ומפחידה, רק עם שינוי קטן אחד, הפרח והגדר נשארו באותו המקום בו הם היו גם קודם לא זזו מילימטר מה שהשתנה הוא המקום בו בחרנו לעמוד ולהביט על המציאות או על הפרח והנה התמונה הופכת להיות אחרת לגמרי.

זה מדהים אמרה לי מיכל זה מדהים השינוי הקטן הזה שמשנה את כל התמונה ועוד יותר מדהים איך לא שמתי לב שאפשר להסתכל על המציאות קצת אחרת או מנקודת מבט אחרת ואז היא נראית אחרת לגמרי זה מה שנקרא point of view שאלה מיכל?

נכון עניתי לה, אני קורא לזה point of you אמרתי לה. נשמע אותו דבר אבל משמעות מעט שונה אמרה לי מיכל, בדיוק ככה עניתי לה בדיוק ככה.

זה כמו שיר הילדים הזה של יונתן גפן אמרתי לה, מי שמביט בי מאחור, מכירה? בטח שמכירה ענתה לי מיכל והתחילה לזמזם אותו, השמעתי לה את השיר (תודות לדוקטור יוטיוב ולסלולארי, מה היינו עושים בלעדיהם) וביחד שרנו ורקדנו את ואפילו הרשינו לעצמנו להשתולל קצת כמו ילדים,

מפליא כמה ריקוד או תנועה של הגוף משחררת וגורמת לנו להרגיש טוב יותר,

מי שמביט בי מאחור

לא יודע מי אני

מי שמביט בי מאחור

לא יכול לשאול שאלות ששואלים מלפנים

מי שמביט בי מאחור

עובר בשקט על ידי

אני לא רואה אותו

והוא לא רואה אותי


אז מה פה המלפנים ומה פה המאחור שאלתי אותה, באמת שאלה טובה ענתה לי לא בדיוק ברור, נכון עניתי לה לא בדיוק ברור ותלוי בבחירה שלנו היכן אנו ממקמים את עצמנו ובנקודת המבט ממנה אנו בוחרים להביט על המתרחש, על המציאות, על החיים שלנו, או במקרה הזה על הפרח אמרתי לה.

כשעמדנו במקום אחד היה נראה כאילו שהפרח נמצא בתוך כלא, מוקף בגדר מפחידה ותראי מה קרה כשזזנו כמה צעדים קדימה, שינינו את המקום בו אנו עומדים את נקודת המבט שלנו על אותו פרח, על אותה גדר מפחידה, על אותה מציאות, הכל השתנה הכל נראה לפתע אחרת.

המציאות, היא לא השתנתה, עדין יש פרח וגדר תיל גדולה ומפחידה מה שכן השתנה היא נקודת המבט שלנו על המציאות, על ידי מספר צעדים קטנים יצרנו לעצמנו נקודת מבט חדשה החלטנו מה המלפנים ומה המאחור ולפתע זה לא נראה לנו כל כך מפחיד ומאיים אלא ההפך

המלפנים החדש שבחרנו, הנקודה החדשה ממנה אנו מביטים על המציאות או על האירוע נותנת לנו כוח להמשיך הלאה להמשיך קדימה.

כי בדיוק כמו בשיר , מי שבוחר "להביט מאחור" על המציאות מביט על חלק צר של חייו, מקבל את המציאות בלי יכולת להבין אותה ולשנות אותה כי היא "עוברת בשקט, אני לא רואה אותה והוא לא רואה אותי".

מי שבוחר "להביט מלפנים" בוחר להביט אל חייו פנימה, זוהי התבוננות מורכבת יותר הטומנת בחובה התמודדויות מעניינות, גילויים חדשים, מאפשרת "לשאול שאלות ששואלים רק מלפנים", לברר האם המקום בו נמצאים הוא המקום הנכון ולהבין מה מתאים, מה דורש שינוי ומה צריך לעשות בכדי לשנות ובעיקר מאפשרת לנו לצעוד קדימה אל עבר השינוי, אל עבר המקום שאנחנו רוצים להיות בו המקום החדש שלנו.

נכון שהתבוננות שכזו דורשת חשיבה, כנות, קבלת החלטות וישומן. נכון הדרך הזאת לא תמיד פשוטה אבל היא כדאית כי היא מאפשרת לנו לצאת למקום החדש וכמו שכתב דוקטור סוס "אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים" (ספר נפלא ומומלץ)

אז לקראת השבוע החדש שהפציע לו היום ממליץ לכולם לעצור לרגע, לשבת בנחת, להחליט מהי נקודת המבט הנכונה שאתם בוחרים להביט על החיים שלכם.

ודאו שאתם בוחרים נקודת מבט שתאפשר לכם להביט על החיים מלפנים ולא מאחור, לנשום נשימה עמוקה, לצאת ולהגיע למקומות חדשים ומופלאים זה בידיים שלנו.🌹



bottom of page