top of page

🌹🌹 והוא בכלל לא ידע שהוא כזה🌹🌹



זה לא יכול להיות שאני כזאת

"כתבו עליו בעיתון הרבה דברים והוא בכלל לא ידע שהוא כזה" הוא הפזמון של השיר כתבו עליו בעיתון שכתבו אריק איינשטיין ושלום חנוך ושהלחין שלום חנוך פזמון שיכול ללמד אותנו גם הרבה על עצמנו ועל החוזקות האישיות שלנו.


"זה לא יכול להיות שאני כזאת, אמרה לי אחת המתאמנות שלי כשהיא מקריאה לי הודעת טקסט שקיבלה מחברה בה היא מציינת עד כמה היא טובה בתחום מסוים ועד כמה יש לה יכולות שונות ובעיקר עד כמה היא יכולה לסמוך עליה, זה לא יכול להיות, אני לא באמת כזו"


למה קשה לנו כל כך לומר על עצמנו דברים טובים, דברים בהם אנחנו טובים ויותר קל לנו לשפוט את עצמנו לחומרה, להגיד על עצמנו במה אנחנו לא טובים ומה אנחנו צריכים לעשות כדי לתקן את הדברים האלו? ומה אנחנו צריכים לעשות כדי לשנות את המצב הזה?


בואו נעשה תרגיל מחשבתי קטן, כתבו בבקשה 20 דברים טובים עליכם, דברים שבהם אתם ממש אלופי העולם, מדדו את פרק הזמן שלקח לכם לכתוב את הרשימה הזו (כן כן אני מכיר את התגובות אין לי 20 דברים, אני נתקעתי בדבר החמישי וכד') למרות הקושי נסו להשלים את הרשימה.


כעת כתבו 20 דברים בהם אתם לא טובים דברים שאתם צריכים לשפר, בדקו את משך הזמן שלקח לכם להכין את הרשימה הזו.


כנראה שגם אתם כמו רוב האנשים, הצלחתם יפה מאוד בהכנת הרשימה של הדברים השליליים שדרושים תיקום והתקשיתם יותר בהכנת הרשימה של הדברים בהם אתם אלופי העולם שלקחה לכם הרבה יותר זמן להכין, אם בכלל סיימתם אותה.


בחנו את שתי הרשימות שלפניכם ונסו לענות בכנות איזו מהשתיים מנהלת את חייכם, מעסיקה אתכם יותר האם זו של הדברים בהם אתם אלופים או זו של הדברים הלא טובים שאתם צריכים לתקן? איזו מהשתיים מהווה את החלק הארי של חייכם, תגלו שככל הנראה הרשימה השלילית היא זו שעל פיה אתם מנהלים את רוב חייכם.


כעת נסו לדמיין כיצד היו נראים חייכם, אילו הייתם בוחרים לטפח את הדברים הטובים שבכם החוזקות שלכם להנכיח אותם בחייכם, דמיינו כיצד היה נראה היומיום שלכם.


מה למדנו מהתרגיל הזה? מעבר לעובדה שקשה לנו לראות את הדברים הטובים שבנו וקל לנו יותר לראות את אלו שלא בדיוק מוצאים חן בעיננו ודרושים תיקון, למדנו שאם נשכיל לטפח את החוזקות שלנו להנכיח אותם בחיינו ולתת להם מקום מרכזי חיינו יראו אחרת, שונים ואפילו טובים יותר, נהיה במקום מקדם ולא במקום שמוריד אותנו למטה שעוצר אותנו ושהבחירה בכך נמצאת בידינו בלבד.


אז איך מגלים את החוזקות שלנו? ישנן דרכים רבות לגלות את החוזקות האישיות שלנו ולהפוך אותן לחלק אינטגראלי ומרכזי בחיינו, הנה לכם תרגיל קטן שיעזור לכם לגלות אותן

🌹חשבו על שני אירועים שקרו לכם במהלך השבוע שחלף, שני דברים אותם דברים שעשיתם בכיף, בהנאה רבה ואתם יכולים להגדיר אותם כסיפורי הצלחה בהם הייתם שותפים מלאים, והנוכחות האקטיבית שלכם היא זו שהביאה להצלחתם.

🌹רק רגע, לפני שאתם סוקלים אותי באבנים ואומרים כי לא היו לכם סיפורי הצלחה, תשובה אותה אני מקבל מכל המתאמנים שלי כאשר אנחנו עושים את התרגיל הזה, אני מבקש עצרו, חשבו, ונסו למצוא את סיפורי ההצלחה שלכם כי הם קיימים, סיפורי הצלחה אישיים שהעלו חיוך על פניכם כאלו שגרמו לכם לעצור לרגע ולומר ואללה עשיתי משהו טוב גרמתי למשהו משהו טוב אני גאה בעצמי.

🌹כתבו את סיפורי ההצלחה הללו כאשר אתם מתארים את כל מה שהיה מההתחלה ועד הסוף, התייחסו גם ל:

• מה הביא אתכם לעשות את מה

שעשיתם,

• מה חשבתם כאשר עשיתם את מה שעשיתם.

• מה הרגשתם כאשר במהלך האירוע.

• מה בכם גרם לסיפור הזה להתרחש.

• אם ישנו אדם נוסף שקשור בסיפור

כתבו מה היתה התגובה שלו.

• מה התגובה שלו עשתה לכם ומה

למדתם ממנה.


בתוך הרשימה הזו מסתתרות החוזקות האישיות שלכם שמחכות שתגלו אותן ושתאמצו אותם אל חיקכם, אל חייכם,


🌹נסו זאת מקסימום תצליחו מה כבר יכול להיות🌹


מזמין אתכם לספר לי איך עבר עליכם התרגיל ומהן החוזקות האישיות שלכם שמצאתן


צח בן שמואל, מאמן אישי

פיתוח אישי-לשים את עצמך במרכז

053-3404206


🌹🌹 מוזמנים לשתף 🌹🌹

bottom of page