top of page

הלילה השביעי סיפורי לילה עם אלירן ברכה


הלילה השביעי סיפורי לילה עם אלירן ברכה


הפעם אירחתי בתוכניתי את אלירן ברכה, מוביל פיתוח עסקי והנדסי בחדשנות בעולם התעופה, הרפתקן בנשמתו ונחוש בעשיה להגשמת חלומות.


בחוץ אמנם ירד גשם זלעפות אבל בתוך האולפן פנימה היה חם ונעים מאוד.


במהלך התוכנית צעדנו אלירן ואני ביחד על שביל המסע המיוחד של חייו ושוחחנו על נחישות בעשיה שלו לאורך השנים לשם הגשמת ומימושם מאז הילדות ועד ימים אלו,


בתוכנית שוחחנו אלירן ואני:

🌹על הדרך המיוחדת שבה הוא בחר כילד עם הפרעות קשב וריכוז לעבור את המכשולים שניצבו בדרכו.

🌹על הדמות שהייתה שם תמיד כשהוא היה צריך בכדי לסייע לו. + על תקופת הנערות שלו, החיבור שלו לאהבה שלו שהיא עולם התעופה, והאופן המיוחד בו התנהל והצליח להשיג את המטרות אותן הציב לעצמו למרות הקשיים של הפרעות הקשב והריכוז או אולי אפילו בזכותם.

🌹על השירות הצבאי שלו והחיבור לאהבה הישנה והכואבת שלו נהיגת שטח בתוספת הדרכה ועל ההבנה בשלב מסיים כי עליו לקבל החלטה בדבר המשך הדרך, צבא או לימודים והתהליך שהוא עבר.

🌹על אהבה שלו לאופנועים, עד כמה היא יכולה להיות כואבת ועד כמה היא היתה עבורו גורם מרכזי בקבלת החלטה לעשות שינוי ולצאת לדרך חדשה.

🌹על ההחלטה לצאת ללימודי הנדסה, וההבנה שלמרות הקושי, הפרעות קשב וריכוז, זוהי המטרה ואותה הוא צריך להגשים ועל הגשמת החלום שלו והקבלה לעבודה במקום העבודה בו הוא חלם לעבוד בעבודה ששילבה את אהבותיו ליצירתיות, חדשנות, תעופה ופיתוח.

🌹על גילוי היצר היזמי שבו ומה הוא למד מהגילוי הזה, בתחום האהבה הישנה, אופנועים, תחום כלכלת הבית והיזמות העסקית. לבסוף שוחחנו על השינוי האחרון אותו החליטו הוא ואשתו לבצע ממש בימים אלו והוא יציאה לטיול של ארבעה חודשים עם קרוואנים לארצות הברית עם הילדים ועל המשמעות של לעזוב הכל ולצאת במודע למסע אל הלא נודע.


התובנות המרכזיות של אלירן מהמסע אותו עבר עד כה בחייו הן:

🌹אל תעשו את מה שתצטערו עליו אח"כ, תעשו את מה שתצטערו בעתיד שלא עשיתם.

🌹 בהתמדה שאנחנו עושים אפשר להגשים ולהגיע לחלומות.

לא חייבים טרגדיה בחיים שתנער אותנו ותוביל לשינוי, מספיק לדמיין אותה מתרחשת ולחשוב מה הייתם עושים אחרת, ולעשות את זה. זה מתחיל בדברים הקטנים עם הסובבים אותנו, ומגיע עד לערש דווי הדמיוני שלנו.

🌹שינוי לא מתרחש בהכרח בנק' מפנה אחת, הוא יכול בקלות להשתרך על גבי קו עיקול ארוך.



bottom of page