top of page

"הלילה השביעי - סיפורי לילה" והפעם מדברים על מטרות בחיים

עודכן: 9 בדצמ׳ 2020


מציבים לעצמנו מטרות בחיים


אתמול (21/12) אירחתי בתכנית שלי "הלילה השביעי – סיפורי לילה" את גל רוזנברג שסיפר את סיפור חייו ואת סיפור השינוי אותו הוא עובר בעיצומם של ימים אלו, את גל הכרתי לפני חודש ימים בכנס בו השתתפנו שנינו, כנס של קבוצת אנשי העולם החדש-נפגשים בשכונות בו נטלו חלק אנשים מכל חלקי הארץ, פגישה מקרית ביננו במהלך הכנס הולידה לאחריה פגישה על כוס קפה ושיחה ארוכה על החיים קבענו להיפגש בתכנית הרדיו שלי ואצמול הוצאנו את הדבר מהכוח אל הפועל.



מציבים לעצמנו מטרות בחיים

בניגוד למרואיינים הקודמים שלי שעברו את תהליך השינוי שלהם ויצאו לדרך חדשה, גל נמצא בעיצומו של תהליך השינוי האישי שלו על זה נשוחח איתו הלילה, במהלך התכנית צעדנו בשבילי חייו של גל בררנו מה היה טרם השינוי, דיברנו על הגרומים שהביאו אותו להחלטה שהוא עוזב הכל ומתחיל בשינוי של החיים שלו על התהליך שהוא עבר מאז ומה הוא הרגיש בכל אחד מהשלבים שלו ויסינו להבין באיזה שלב הוא נמצא היום בתהליך המדהים של השינוי ולאן הוא שואף להגיע.


במהלך התכנית דיברנו גם על מטרות בחיים ועל כללי האצבע להצבת מטרות נכונות וברות מימוש שיסייעו בידינו לעבור את תהליך השינוי אותו אנו עושים ולהגיע למקום אליו אנו שואפים להגיע להיות סבתי עליה השלום למדה אותי פעם משהו מאוד נכון וחכם, היא הסבירה לי שמה שלא יהיה פשוט, פשוט לא יהיה וככה גם בעניין המטרות בחיים. בהקשר זה ציינו גם שהדרך הנכונה ביותר לבדוק אם המטרה שלנו מספיק פשוטה היא לספר עליה לילד בן 7, אם הוא הבין אותה סימן שאנחנו בכוון הנכון, אם לא..... עלינו לחשב מסלול מחדש.

דיברנו על כך שמטרה היא משהו שנגזר מהחזון שלנו, החזון האישי של כל אחד ואחד מאתנו, של מה אנחנו רוצים לעשות בעתיד, איפה אנחנו רואים את עצמנו ושהחזון שלנו מורכב ממספר מטרות אותן אנו מגדירים לעצמנו ושואפים להגשים.


הבנו שהכלל הבסיסי בהצבת מטרות הוא ש"מה שלא יהיה פשוט , פשוט לא יהיה" היינו שמטרה צריכה שתהיה מוגדרת בפשטות ובבהירות, שתהיה כזו שנוכל לממש אותה מה שנקרא בעגה המקצועית, מטרה ברת מימוש, וכזו שתכניס בנו את הרצון והלהט לקום ולממש אותה,


מספר כללי אצבע להגדרת מטרות


לבסוף דיברנו גם על כללי האצבע להגדרת מטרות


א. פשטות – הגדרה צריכה להיות פשוטה ברורה משפט אחד ללא אותיות או מילות חיבור, שיקפל בתוכו את המקום אליו אנחנו רוצים להגיע. למתאמנים שלי אני אומר ספרו את המטרה שלכם לילד הקטן שלכם או לילד קטן כל שהוא, אם הוא לא מבין אותה אז כנראה שהיא לא מספיק ברורה.

ב. זמן למימוש – לכל מטרה צריך להגדיר זמן למימוש, כאשר הזמן המקסימאלי העדיף, לדעתי, למימוש מטרה הוא שנה ושנה וחצי מקסימום.

ג. אבני דרך – בדרך אל מימוש המטרה עלינו להגדיר מהן אבני הדרך אותן נעבור במהלך המסע שלנו , מהם השלבים שיהיה עלינו לעבור ולהשיג בדרך להגשמת המטרה שלנו

ד. מהסוף להתחלה – את אבני הדרך נגדיר מהסוף, היינו מהמטרה ואחרונה עד היום...

ה. מהי הצלחה – נגדיר לצד כל אבן דרך מה יחשב כהצלחה ומה המשימות שעלינו לבצע בכדי להגיע לשלב הבא.

ו. קבועי זמן – ככל שנתקשר לתאריך של היום, של תחילת המסע תהיינה אבני הדרך, היינו המשימות שלנו בדרך למימוש המטרה קרובות יותר אחת לשניה.

ז. לצאת לדרך – ההבנה כי תכנון טוב הוא רק חלק מהמשימה והחלק העיקרי הוא לקום, לצאת לדרך להתחיל ולצעוד בדרך אל המטרה.


ואפרופו הגדרת מטרות אז לפני התכנית ביקשתי מגל להגדיר את עצמו במשפט אחד משימה לא קלה, אני מודע לזה , אבל משימה מעניינת ומאתגרת, לאחר התלבטויות רבות הגענו להגדרה שהופיעה בפרסום לתכנית "גל רוזנברג אי(ש) של מילים, בדרך להפוך לאיש של מעשים, משפט אחד קצר תמציתי שתיאר את כל המלאכה כולה, את הכאן והעכשיו-איש של מילים ואת המטרה לעתיד שבגינה יצא גל לתהליך השינוי -להיות איש של מעשים, מטרה קצרה נהירה, משפט אחד שמכיל בתוכו המון בסיס טוב להתחיל ולעבוד עליו.


המיפעלון של תיכון "עוצמה, עתיד, זוקו" או החומרים מהם עשויה האהבה


אץ התכנית סיימתי בסיפור אישי קצר על חברה שלי שקוראים לה דורית ג'ימס בנימין , ציינתי שאני מקווה שהיא לא תהרוג אותי אחרי הקטע הזה ותמשיך להיות חברה שלי. את דורית הכרתי לפני כשנה וחצי, דורית היא מנהלת בית ספר תיכון עוצמ"ה עתיד זוקו קרית ביאליק, בית הספר הזה, כמו דורית הוא מקום מדהים שמחבק ומלווה אישית 57 תלמידים ומצמיח אותם להיות מבוגרים עם ערך ואמונה עצמית, חיוך על הפנים, הרגשה של ווינרים וכמובן עם כל הידע שהם צריכים כדי להצליח במקצוע שלהם.


המיפעלון

לפני מספר חודשים ביקרתי בבית הספר ותעצומות הנפש שקיבלתי מהביקור במקום הקסום הזה מלוות אותי עד היום ללא ספק זהו אי של שפיות בים הרעש היומיומי שמלווה את חיינו, שמורת טבע, מקום שחייבים לשמור ולהגן עליו, ולא פחות חשוב לטפח אותו כמו שעושים דורית וצוות המורים והמתנדבים המופלאים שלה.

השבוע התקיים בבית הספר אירוע מיוחד במהלכו הושק "המפעלון" מדובר בעסק חברתי לעיצוב, צילום ובניית אתרים והעובדים בו הם התלמידים והתלמידות המדהימים של מגמת הניו-מדיה בביה"ס מגמה שמכשירה מעצבים-צלמים-בוני אתרים מדהימים ובעלי כשרון רב ויצירתיות ללא גבולות. המיזם פונה לבעלי עסקים ולגופים שונים ומציע להם שלל שירותי עיצוב גרפי, צילום, בניית אתרים הכנת כרטיסי ביקור מדבקות ועוד.


מעבר לעובדה שמדובר בתרומה לקהילה ובית הספר הרי שמדובר כאן בהבעת אמון בתלמידים המדהימים של מגמת הניו-מדיה ובמוצרים האיכותיים שהם מייצרים,במחירים נוחים ועם חיוך ענק על הפנים ואם יש משהו שמגיע לו טפיחה על השכם הרי שהם ללא ספק המלאכים האלו מבית הספר הנהדר הזה, תיכון עוצמ"ה עתיד זוקו בקרית ביאליק., להם הקדשתי באהבה את השיר האחרון בתכנית, שירו של עדן מאירי - "לך עם האמת שלך" להאזנה לשיר לחצו כאן


התכנית הבאה


התכנית הבאה תשודר במוצאי שבת ה-04/01 בחצות הליל. אז בכדי שיהיה לכם פשוט וקל (למרות השעה הקשוחה) למצוא אותי ולהאזין או לצפות בתכנית צרפתי לכם את הקישורים לתכנית שתשודר כאמור בשבת ה 04/01 בחצות הליל.


👈בפרופיל ובדף הפייסבוק שלי בשידור חי https://www.facebook.com/benshmuelz

👈וגם ב -

צפייה ישירה : https://ytn.co.il/hevratv

האזנה ישירה : https://www.ecast.co.il/hevrati


הלילה השביעי - סיפורי לילה תכנית הרדיו שלי




bottom of page