צח בן שמואל - פיתוח אישי

9 ינו 20213 דקות

#מוצאים_כל_יום_מרפסת_חדשה

זה מאוד מעניין השגרה היצירתית הזו שלך

במהלך הליכה בפארק ראיתי אותה עומדת שם מביטה אל הנוף, קשה היה להתעלם מהאושר שמילא אותה ומהחיוך שעל פניה, הסתקרנתי וניגשתי אליה. יופי של מרפסת מצאת לך אמרתי לה ועוד יותר יופי של נוף

.

תראה היא ענתה לי, אפשר לסגור אותנו אבל את הנפש קשה עד בלתי אפשרי לסגור ולכן אני עושה כל מה שאני יכולה בכדי להזין את הנפש, לדאוג לכך שהיא תהיה שבעה ורגועה, כשהנפש שלי רגועה ושבעה אז גם אני רגועה, לגבי השובע אמרה לי בחיוך זה כבר סיפור אחר אבל זה כרגע לא העניין.

יש לך מרפסת בבית, שאלתי אותה, כן ענתה לי מרפסת קטנה עם שולחן ושתי כסאות קטנים, אני יושבת בה כל יום אחר הצהרים מביטה אל הנוף שותה לי כוס קפה ומזינה את הנפש שלי, משתדלת לשמור על השגרה הזו זה לא תמיד מצליח לי לאחרונה בעיקר בגלל מצב הרוח והקורונה מרגישה מחנק.

אז הנה יש לך מרפסת חדשה בה את יכולה להמשיך ולשמור על השגרה שלך וכמו המרפסת הזו אם תחפשי תגלי יש עוד הרבה מפרסות, חלקן נמצא אפילו כאן בפארק וגם אליהן את יכולה להגיע לשבת, לנוח להזין את הנפש. היא הביטה בי במבט מעט מופתע, הנה פה על יד יש עוד ספסל שמביט על נוף אחר לגמרי אגם, ברבורים וצמחיה והנה שם עוד ספסל ויש כאלו עוד הרבה אמרתי, כדאי שתנסי תביאי אתך את הקפה, תמצאי לך כל פעם מקום אחר לשבת בו לנוח ולהזין את הנפש, מקסימום זה יעבוד ואת תיהני ותצליחי.
 

 
זה באמת נשמע רעיון טוב לבוא לפה מדי פעם ולנסות לנוח לעשות את מה שאני רגילה לעשות בבית במרפסת שלי במקום אחר, מקום חדש למצוא לעצמי עוד מרפסות כאלו. בדיוק אמרתי לה בדיוק זה הרעיון. את יודעת, על מנת שנוכל לשמור על השגרה שלנו על הדברים שאנחנו עושים באופן קבוע ולהתמיד בהם, כדאי ואפילו מומלץ בחום לגוון את השגרה.
 

 
לגוון את השגרה? איך עושים את זה שאלה, הרי שגרה זה משהו קבוע. בואי נחזור לרגע לתחילת השיחה שלנו, אמרתי לה, אמרת שהשגרה שלך היא לצאת למרפסת כל יום אחר הצהרים עם כוס קפה להביט על הנוף ולהזין את הנפש. הנה תראי איזה יופי, איך גיוונת היום את השגרה שלך, מצאת לך מרפסת חדשה ממנה את מביטה על הנוף ומזניה את הנפש.
 

 
מה השתנה לנו פה? המיקום בו אנו עושים את המעשה השגרתי שלנו לא המעשה עצמו לא השגרה עצמה. השינוי הקטן הזה מכניס לנו עניין והנאה וגורם לנו לרצות ולהמשיך לעשות את אותו דבר ולהנות ממנו לעיתים במידה גדולה יותר מאשר היינו נהנים אלו היינו ממשיכים לעשות אותו כמו יום האתמול וזה שלפניו וזה שלפניו.
 

 
אבל לא תמיד אני יכולה לשנות את המיקום אמרה, לדוגמא כשאני מבשלת, אני לא יכולה לצאת ולבשל בפארק וזו גם שגרה שלעיתים אני נהנית ממנה ולעיתים לא, מה כאן אשפר לעשות. במקרים כאלו אפשר לשנות דבר אחר בעשיה כמו בדוגמא שנתת הבישול.
 

 
אם במקום לבשל כמו תמיד תחליטי שאת מבשלת עם מוסיקה, תשימי ברקע מוסיקה שאת אוהבת, תשירי תוך כדי בישול מה תרגישי? נראה לי שאני ארגיש נפלא אמרה ושהזמן יעבור לי בכיף חייכה והביטה בי. זה אגב מה שאני עושה כל פעם שאני מבשל, אמרתי לה וזה עובד לי ממש שיגעון.
 

 
גם את ההליכה היומית שלי אני בוחר לעשות כל פעם במסלול אחר אמרתי לה, כך הנוף אותו אנו רואה הוא נוף אחר האנשים הם אחרים החוויות שונות וזה מעורר עניין וגורם לדרך לעבור מהר יותר ובצורה מהנה הרבה יותר, קוראים לזה שגרה מגוונת.
 

 
אתה יודע זה מאוד מעניין מה שאתה אומר. אם הבנתי אותך נכון אז בכדי שאוכל לשמור על השגרה שלי לאורך זמן, בכדי שאוכל להתמיד בעשיה שלי, אני צריכה לשנות בה משהו אחד קטן כמו מקום או את האופן שאני עושה אותה?
 

 
בדיוק עניתי לה בדיוק כמו שעשית עם המרפסת החדשה שלך שמצאת, שינית את המיקום של המרפסת וההנאה שלך מהנוף היתה, אני מניח, שונה מהיומיום. נכון ענתה לי נכון אתה צודק היא היתה מאוד שונה כי אמנם היה לי נוף פרוס לנגד עיני אבל גם היה אויר טוב שמש מדהימה ואוירה אחרת שהביאו לכך שהתוצאה היתה מדהימה מבחינתי.
 

 
תקשיב השגרה המגוונת הזו שלך, זה רעיון מדהים, ברשותך אני אאמץ אותו ולא רק לקטע דל המרפסות אלא לחיים בכלל. בשמחה רבה עניתי לה. נפרדנו לא לפני שאיחלנו אחד לשני סגר שפוי ושנמשיך להיפגש כך באקראי כל פעם במרפסת אחרת.